2011-07-24

Söndag

Dagen började med en liten ung kille kom in till oss redan vid 06 på morgonen och tyckte vi skulle göra morgon. Då kan vi dessutom tillägga att han inte somnat föränn efter tiotiden igår, närmare elva var hon säkert...
Jag var trött o knäckt för jag har mått så satans illa sista dagarna så Tony var snäll och gick upp med Jesper så fick jag försöka ligga och slumra till ett tag till.

Dom var så fina mina killar, under förmiddagen hade Tony rensat ut kylen och skurat och fixat så det var sååå fint då jag klev upp och Jesper gjorde frukost åt mig <3 Det är kärlek det :)

Hela dagen har jag försökt ta det lugnt, iom att jag haft detta helvete med illamåendet :( Saga ringde sjuttioelvatusen gånger så Tony lovade att hon fick komma hit och leka med Jesper oxå så hon har varit här i eftermiddag.

Jag har klippt Tony idag med hårtrimmern och han blev då nöjd, så då antar jag det blev bra :) Sen har jag försökt få fram Tonys skolinformation. Tex vilka böcker han behöver inför höstens lektioner, skickat in hans csn-ansökan, skrivit ner hans höstschema osv. Har även rensat ut dom böcker han inte längre behöver och har lagt ut en annons på blocket oxå så får vi hoppas han får dom sålda så kan vi köpa nya böcker för dom pengarna :)


Snacka om att min make får rätt bra schema i höst ;) Vecka 34-41 går han tisdagar mellan 08.30-15.00 en kurs som heter sjukvård. Vecka 42-47 går han samma dag och samma tid en kurs som kallas för omvårdnad och vecka 35-40 går han oxå fredagar mellan 08.30-15.00 kursen etik och livsfrågor.
Sen har han Praktik veckorna 48-51. Det är hans schema ;) Så förutom praktiken som är heltid så går han antingen en dag lr två dagar i veckan i skolan ;)
Men då är det ändå en hel del plugg hemma och prov och inlämningsuppgifter. Så var det iaf i våras för honom men det kommer han fixa galant för han är superduktig min make <3

Då jag satt och höll på med blocket-annonsen så såg jag även dom senast inlagda och ser en annons som dykt upp 15min innan jag kollade på den och det var en PsP, med fodral, laddare och två spel för endast 500kr så jag hojtade fort åt Tony, eftersom lillemans har gått sönder och vi skulle behöva en ny.
Kollade postnumret och såg att dom som lagt in annonsen dessutom bor i samma "förort" som oss så det var ju perfekt :) En helt ny PsP kostar väl dryga 1600kr, och varje spel kostar mellan 300-600kronor så 500 var ett kanonpris då den dessutom knappt var använd som det stod i annonsen.


Tony ringde dom och bestämde vi skulle åka och kika på den en timme senare och Jesper hoppade jämnfota av glädje :) Saga fick oxå hänga med och kika på den så körde Tony hem henne sen oxå. Dom kom nyss hem hit igen och PsP'n var verkligen fräsch och av en nyare modell dessutom än den Jesper hade innan så det vart kanonbra :) Även ägaren hade blivit jätteglad för det var tydligen en 15åring som bara använt den typ 2-3ggr under bilfärd ner till kolmården (bara det är ju LOL med tanke på att det oftast är dom bilfärderna jesper använder sin på oxå ;)) och han hade sagt åt sin mamma att ingen ville ha såna längre så han tyckte det var bara kasta den.

Men då hade hans mamma sagt att dom kunde ju prova lägga ut den för 500kr så kanske nån nappade men sonen tyckte det var slöseri, men se där :P Då kom det en barnfamilj som tyckte 500kronor var toppenpris för något som vi varit ute efter under en längre tid nu :D

Inga kommentarer: