2011-07-02

Till anonym :)

Anonym, tack för dina kloka ord och tips!

Det är doktorn på vc som kollade på det i dryga 2min o kände så det inte var svullet lr rött runtom o sa då att det inte behövdes någon antibiotika och att det troligtvis var stygnet som kroppen höll på att stöta ur sig.. Och jo, nån dag efteråt så föll ju stygnet loss oxå o det såg aning bättre ut men nu är det ungefär samma..

Jag har bara stripes och så duoderm, på vc fick jag typ plåster men större som satt tätt mot såret o då dom tog slut så köpte jag dessa på Apoteket. Dom på Apoteket tipsade om dessa, som var dyrare men skulle vara bättre och då jag kom hem och läste bruksanvisningen så ska dessa innehålla nån gel som blir aktiverat på såret och ska främja en fuktig sårmiljö och på så sätt driva ut det infekterade och så läka såret så det inte ska bli helt torrt.. Iaf som jag uppfattade det?

Dock är jag ju själv lite orolig just för att ingenting händer fast jag försöker ta hand om såret och tror oxå, lite som hände dig, att vårdcentralen inte är så insatta i opsår o därför kanske förmildrar det hela och hade jag bott nära opsjukhuset o gått till dom så kanske dom bedömt läget annorlunda..

Du har så rätt i barnet på höften, jag kom på migsjälv och sa det även till min syster då att "oj, detta är kanske inte så bra, jag får akta mig att bära systerdottern och ha henne på höften" och vi har haft sjukt varma dagar nu uppe i Norrland o jag blir ju änna mer orolig just för det är sån värme och sen också för att jag dessutom ska ha en gördel på mig dygnet runt som är nåt elastisk hemskt tyg som säkert gör att det kan bli mer instängt :(


- Lotta via iphone 4 eller iPad2

Inga kommentarer: