2011-07-20

Tisdag och en Umeå-tripp

Tisdag morgon vaknade jag först av oss här i huset, och klev upp och tog mig en lugn morgon och gjorde mig iordning för att åka till Umeå lasarett.
Jesper klev upp efter en stund oxå så vi satt och myste en stund tillsammans innan jag ringde och förvarnade mamma att jag var på G och sa hej då till Jesper.

Mamma hade sån tur, för hon skulle sälja ett vitrinskåp och då hade en i Umeå velat köpa det av henne men undrade om inte nån hon kände skulle till Umeå, och så kom jag dagen efter och sa att jag skulle till kirurgen så då passade mamma på att åka med skåpet och lämna det då :) 
Så vi slog två flugor i en smäll och lämnade även skåpet i Umeå, medan jag fick sällskap av mamma o slapp åka själv :)

Vi gjorde ett stopp på lövångersbröd oxå och handlade hem massa bröd billigt :) 
Tänkte att det var bäst göra det på vägen till Umeå istället för hem om det drog ut på tiden och dom hann stänga. Är ju smidigt kunna köpa en del billigt bröd där :)


Han som köpte skåpet av mamma är en krögare i Umeå så han bjöd oss på lunch på sin restaurang, och det var supersmarrigt och jag blev så sjukt mätt och även mamma :) 
Krögaren blev också väldigt nöjd över skåpet, så det var kul det kom till nåns nytta :)

Sen var det dags för sjukhuset och det har jag ju skrivit om i ett annat inlägg om hur det gick :)

Då vi var klara där åkte vi en sväng till Myrorna i Umeå.
Jösses, vilken skillnad mot Myrorna här i Skell. 
Mycket mycket bättre utbud där! 
Mamma hittade ett superfint linne och jag fick två "tunikor/klänningar/långa linnen". 



Sen på vägen hemåt igen så stannade vi även på varuhuset i Lövånger och hittade ännu lite mer grejjer, bland annat en målarbok med monster i, plus att dom saknade ögon, mun lr näsa som man skulle hitta rätt som passade av klistermärken och sätta dit :)


Sen då jag tankade på Statoil fick jag köpa ett Smurf-glas så jag valde den med smurftjejen :)
Den dagen blev det även inköpt Omega -3 tabletter till lilleman så får vi se om dom hjälper till något. 
Man kan ju hoppas iaf :)



Då jag efter många om och men var hemma igen efter klockan 18.00 på afton så fanns det ett kuvert från landstinget i brevlådan och så ett paket från Blingo :) 
Hade beställt en t-shirt åt Saga därifrån och så en tunika/klänning till mig.
Jag drunknade verkligen i tunikan/klänningen så den behålls inte :(
Men är nån intresserad av att köpa en helt ny tunika/klänning av mig så hojta till!
Den är i storlek S, men någon som har Medium lr kanske tom Large kan nog ha den :)





Inga kommentarer: