2011-07-15

Torsdag innehöll optikerbesök bl.a.

Ojoj, natten till torsdagen var inte alls att leka med :( Jag var helt groggy av någon anledning och samtidigt sjukt trött men kunde verkligen inte somna och ovanpå allt det så fick jag så SJUKT mycket "myrkryp" i benen. Sätter sig mest på knäna men strålar både upp och ner. Tony provade smörja med voltarensalva o se om det hjälpte men ikke :( Så vart inte många timmars sömn den natten. Till slut la jag mig i soffan o lyckades slumra tills Jesper väckte mig.

Tidigt ringde även plastiken till mig igen med en tid. Redan på tisdag blir det att åka ner till Umeå för att få kollas ordentligt på såret av en av mina kirurger, skönt få komma till dom som är kunniga kring opsår o så känner jag :)

Klockan tolv var det tid hos optikern o hur trött jag än var så var det bara att masa sig till stan o grabbarna hängde med o gick runt medan jag kollade återigen om jag denna gång fick ok för linser.
Men ja, naturligtvis INTE! Hade det dock på känn redan innan jag åkte dit eftersom min pollen sätter sig i ögonen så dom blir irriterade och såklart är det småsår då... Han sa jag skulle återkomma slutet på augusti tidigast om jag ville kolla igen då så får väl göra det.

Gick lite på stan efteråt men väldigt kort då jag var så sjukt trött, gick in på hm bland annat.
Tror ni att jag äntligen fick lite tur iaf? ;)
Dom reade ut bikinis och bikiniunderdelen jag skippade för den kostade 99kr? Den kostade nu endast 30kr så jag högg den nu då det var sån bra rea ;) Och då fick samtidigt en till överdel o underdel oxå följa med mig hem, den bikinin var likadan men i mörklila/blå-randig typ, som Tony gillade :)
Så i stället för 99kronor för två dagar sedan för en underdel, fick jag nu två underdelar och en överdel för 90kronor, alltså billigare ;)



(svårt se exakta färgen, den är snyggare irl)

Hemma igen så började jag småstäda här hemma, bland annat så storröjde jag bland alla kläder i sovrummet som bara lagts över min sminkväska, på klädbetjänten o byråer osv och vek allt och la i sorterade högar och la dom där dom hör hemma, klädkammaren upphängt, lr i garderoben som står i klädkammaren :)


Plockade undan i resten av lägenheten oxå och gjorde sen fläskfilé provencale till middag, mums så gott :)

Lillasyster Alexandra ringde och vi surrade på tills jag fick säga hej då för att hinna umgås 5-10min med min make innan han åkte kl18 på ett jourpass och skulle vara borta till fredag klockan 11.
Alex hade massor att berätta och jag sitter och hoppas saker går i lås och att jag får ett positivt besked genom luren nästa gång vi surrar :D

Saknar dom så fruktansvärt mycket bara :( Men med lite tur kanske det inte dröjer allt för lång tid innan man ses igen <3


- Lotta via iphone 4 eller iPad2

Inga kommentarer: