2011-07-02

Trevlig fredag och ledsam fredag

Fredagen var både trevlig och hemsk för mig.

Först åkte vi alla in till stan o tog Verre o Saga med oss och gick en sväng på festivalen igen och hade det mysigt. Typiskt nog så började det regna då vi gick där, men vi hann iaf en del innan regnet kom :) Jag o lillasyster och Daniel åkte virvelvinden en sväng som jag längtat så efter att få åka :) tyvärr skulle storasyster ta kort på oss men fick fullt upp med lilla Nova så kan inte bjussa på kort :)


Jag passade på att dra i ett snöre oxå så att även jag fick en egen liten SmurF, den andre var ju Novas :) köpte mat o smaskade i oss och Tony köpte lite kläder :) Saga åkte typ flygande mattan men för barn o hade jätteskoj medan storasyster stod och såg livrädd ut, fast hon inte ens åkte i karusellen o Saga mest skrattade i den ;)


Då regnet ökade i styrka så började vi åka hemåt och Tony gick o la sig eftersom han skulle jobba vaken natt och även Alexandra vilade en stund. Då hon klivit upp gick jag o hon ut i förrådet för att se om jag hade något över som hon ville ha och lite hann hon hitta och få iaf :)

Resten av kvällen bestod av massa mys med mosters älskling Nova och fina lillasyster och såklart var Daniel med på ett litet hörn oxå.
Det sorgliga i fredagen var nämligen att dom skulle påbörja den långa bilfärden hem sent på fredag :( Först åkte Tony på jobbet strax före nio och sen vid tio fick jag krama farväl till Alex, Daniel och Nova :( usch, då dom åkt så kom tårarna i soffan kan jag säga :(


Haft underbart då dom varit här. Det är klart det blir lite mer livat med en liten och det är lite påfrestande med gäster som sover här men värt varenda sekund av det då vinsten i det är att få umgås med sina nära och kära!
Vi träffar ju varann högst en gång per år i snitt och det är alldeles för lite egentligen men vad ska man göra? Det kostar ju ändå en hel del att åka så till varandra och man har inte råd och ledigt att åka oftare, även om man skulle vilja :(



Men man får leva på dom stunder man fått tillsammans och ta tillvara på dom då vi har chansen :) och jag har som sagt haft det jättebra med dom här, är så glad att dom kom <3



Nu får man ställa om sig och invänta att onsdagen ska komma, för då kommer min andra lillasyster med hennes sambo och deras dotter och hälsar på och jag längtar! :)


- Lotta via iphone 4 eller iPad2

1 kommentar:

Alexandra sa...

Vi har haft en underbar tid hos er med. Har varit jätte kul. Jag saknar er redan massa och Nova pratar och frågar efter er och katterna hela tiden. Det är verkligen synd att det inte blir oftare men men. Va jobbigt att säga hej då och åka. <3 kram och älskar dig!!!