2011-07-14

Uppdatering om såret

Måndag ringde jag till plastiken i umeå o fick en uppringningstid och snabbt ringde sköterskan upp mig och jag berättade återigen om allt kring såret och alla besök överallt men dom slussar mig runt..

Såklart hade mina två ansvariga kirurger semester men hon skulle prata med en annan kirurg och så skulle antingen hon lr en kirurg ringa upp mig..
Dröjde ända till onsdag afton innan dom hörde av sig igen.
Vid 17 ringde en av plastikkirurgerna för att höra hur det gick med såret o sa sedan att jag ska få såret omlagt 1-2ggr/dygn o kan inte min vårdcentral göra det så ska dom se till att skicka med mig ordentligt med material hem så jag själv kan lägga om såret eftersom jag sa till kirurgen att jag kan göra det själv, bara jag får hem grejjer till det.

En av mina kirurger som var med under op återkommer till veckan från semestern och han skulle ordna så jag även fick tid dit så hon fick se på såret och bedöma oxå. Så i morse ringde plastiken igen o tisdag fixade dom en tid åt mig, tack o lov!
Kirurgen jag pratade med sa även att då det börjat ta sån tid med såret o det bara blir större så är det troligt att jag har fått någon bakterie i såret o då är det viktigt med jämna omläggningar.. Känns skönt dom tar det på allvar o jag fick en tid så fort :)

Han sa dock att jag även skulle tinga vårdcentralen för att kolla mina provsvar för dom borde ha kommit nu o då kan dom sätta in bra behandling oxå beroende på vad proverna visar. Han sa dock att det kan röra sig om staflekocker lr vad bakterien kallas :) vi får hoppas det INTE är det iaf :)

I morse vart det väldigt mycket knas så jag hade inte möjlighet att ringa vårdcentralen men ska göra det tidigt i morgon så jag får lite ombyten och kanske provsvaren då, håll tummarna att det visar bra :)


- Lotta via iphone 4 eller iPad2

Inga kommentarer: