2011-08-20

Fredag, shopping och sömnad

Fredag så började Tony skola. Lr ja, han hade upprop så han var iväg just på morgonen bara och var hemma före klockan 10 igen :) Var bara lite information och sådär dom gick igenom :)

Sen åkte lilleman till mamma en stund och jag o tony åkte in till stan o började köpa skolgrejjer på Ica Maxi och kikade lite på Jula och så gick vi in på Arkens Zoo o hittade lite grejjer till lillemans akvarium :) Han får ju köpa fiskar om typ 2dagar till akvariumet så idag köptes det ett skeppsvrak och lite växter och slamsug och annat smått och gott som kan behövas till det :)




Sen en snabb sväng ner på stan och fynda massa på Cubus och sen ilade jag in på Ohlssons tyger och köpte mig ett vitt tyg med blommor och ett grönt tyg med apor för jag tänkte att jag skulle ta och inviga symaskinen på kvällen :)

Hem och så var Tony tvungen åka till jobbet direkt och jag stökade undan lite här hemma och försökte mig på att börja göra mönster på mössor jag hittat på nätet :) Lyckades sen sy tre mössor på kvällen, som ni kan se i ett tidigare inlägg :)

Gick rätt bra att göra mössor så jag tänkte mig nog kunna ta beställningar på mössor om nån är intresserad :) Syr dock bara då det känns okej för mig i huvudet och värken.
Tänkte att jag skulle åka till stan i morrn oxå och kolla om jag hittar mig lite roliga tyger att köpa hem :)

Fixade även mina naglar litegrann, hade köpt vitt lack nere i vänersborg och idag så köpte jag några stickers man kunde ha som nageldekoration så jag var ju tvungen att prova :)



Då Tony kom hem från jobbet vid halv tio så började jag göra hemmagjorda biffar med gräddsås och kokt potatis. Blev så sjuuukt sugen på det och på ett glas kall mjölk men skulle ha skippat mjölken. FY vad dåligt jag mådde. Att jag aldrig lär mig. Det går bra med mjölk/grädde i maten och ost osv, men ren mjölk att dricka ur glas går tammefan inte efter min magsäcksoperation :(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, gjorde en GBP sep 2010, i april i år gick jag över till laktosfritt och har sluppit det värsta magontet efter det. /Camilla

Felicia6 sa...

Camilla,

Ja, jag dricker oftast inte ren mjölk, utan då jag verkligen känner mig sugen på det, så tar jag oftast av sonens laktosfria :)

Men denna gång var jag bara så sjukt sugen på ett glas riktig kall vanlig mjölk så då får jag ju skylla migsjälv oxå ;)