2011-08-05

Onsdag och semesterplaner :)

Onsdagen så började jag med att kliva upp och åka iväg till läkarmöte. Dock inget roligt sådant upptäckte jag då jag väl var där. Pratade med Umeå på morgonen om mitt stygn som är på väg ut och dom sa åt mig klart och tydligt att jag skulle se till så dom i skehamn skär upp den lilla huden som är för stygnet och plockar ut det, så att det inte blir något galet sår till där, och kunde dom inte det så skulle jag ringa tillbaka så skulle jag få en tid i Umeå där dom skulle plocka bort det på mig.
Fick tom direktnumret till dom så jag kunde ringa dom, om skehamn inte skulle hjälpa mig.. Numret som dom bara använder sinsemellan varann alltså...

Sen var det ju pga illamåendet och magen jag sökte tid på vårdcentralen öht och först fick jag surra med läkarstudent i en timme drygt och han kände o klämde på magen oxå, men sen gick han till sin mentor och var borta typ 15min innan bägge kom in och pratade med mig och sen skicka dom in mig i akutrummet och fick vänta i 15min till innan dom kom in igen och då skulle dom inte göra något åt stygnet och att dom i umeå hade bara sagt dom skulle titta på det? WHOOT?

Och angående det jag sökte för från början, det fick jag ingen ordentlig hjälp med utan dom skulle rådfråga varandra och en tredje läkare för ovanpå allt skit fick jag veta att min läkare slutat där. Hon som haft hand om min olycka och som förstod mig så bra och var vettig.. Så nu ska jag börja gå hos ännu en ny läkare och dessa skulle ju då rådfråga honom och komma fram till nåt och ringa mig under eftermiddagen... Vilket dom inte än gjort och då jag skriver detta är det fredag afton...

Åh jag bara satte mig och grät då jag kom hem igen och Tony stod och var duktig och städade och diskade då jag kom hem och förstod ju inte vad som hänt stackarn :( Och Jesper hade gått iväg med morfar och var med han hos dom så Tony peppade mig med att det nog löser sig och att han ska försöka hjälpa mig och att läkaren jag skulle få, hade varit toppenbra då Jesper varit hos honom.

Sen var jag trött oxå, för tidigt den morgonen klev Jesper upp och hade panik igen pga att ögonen inte ville se, och att han hade ont i huvudet så det gjorde ju mig lite orolig oxå :(
Nej ingen bra förmiddag på den dagen :( Men då Jesper kom hem så blev det lite bättre för då satte vi oss och planerade lite semester och bokade upp Tonys presentkort och det blir en semester söderöver, så vi får ladda lite batterier som vi behöver :)



Sen åkte grabbarna iväg och kom hem med jeansshortsen som jag funderat på, plus ett par marinblå shorts och bägge shortsen var på rea nu, så var kanske bra vi väntade med jeansshortsen, för nu kostade dom bara 99kr istället för 249 :D



Kvällen blev lugn återigen för Jesper var ju trött och jag hade sjukt ont överallt :( Men vart ändå en bra lugn kväll känner jag som vi behövde!

Inga kommentarer: