2011-08-05

Tisdag och stan

Tisdag så började dagen med att lilleman försvann en sväng till min mamma. Dom skulle iväg till Tuwa-Gården tillsammans med Saga. Mamma ville hitta på något med bägge barnen nu, någon utflykt så då åkte dom iväg dit :) Sen åkte Jesper och stannade ett tag hos Saga.

Under tiden ville Tony att vi skulle åka ner på stan en sväng så det gjorde vi :) Han har ju tjatat på mig i nåt år nu om att jag ska prova korta shorts, men jag har vägrat för att jag har känt mig så sjukt fet, och sen så att jag känt mig slapp o dallrig kring låren efter min viktnedgång men i tisdags så kände jag att okej, jag provar iaf.

Så jag provade jeansshortsen jag skrivit om i ett inlägg längre ner och Tony tog kort på mig. Provade även ett par beiga shorts oxå som jag ändå gillade men jeansshortsen fastnade jag för, men ja, jag hade ju det där som jag hakat upp mig på om låren ;)




Hängde tillbaka dom och funderade på dom medan Tony tyckte helt klart att jag skulle köpa dom :) Sen gjorde vi bort lite mer ärenden på stan innan vi drog till RC-Bil för att höra om dom hade nån millisekunds tid över att kolla på våran bil. Våran bil har ju pajjat med fläkten/AC'n sedan jag opades i april och det kostar ju rätt så mkt att fixa så vi har skjutit lite på det. Dock kände vi att åka iväg på bilsemester utan en ac känns sisådär plus att Tony började fundera på om det kanske "bara" var fläkten som gjorde att ac'n inte fungerade så vi tänkte att vi åker förbi stället vi brukar serva bilen på och se om dom råkar ha nån liten tid över åt oss i veckan nångång. Visade sig att vi hade mer tur än så!

Han kopplade nämligen upp bilen i datorn direkt och tog paus i bilen han höll på med och datorn i våran bil visade inga fel, förutom att ac'n skulle fortsätta även då bilen är avstängd.. Men inget annat fel än så som kunde visa på varför inte fläkten och ac'n fungerade. Men han startade om systemet i våran bil och vips fungerade både fläkt och ac!! YIPPIII!! Och som bonus på det så frågade vi vad han skulle ha för jobbet men då fick vi det gratis! Han visste att vi alltid vände oss till dom om det var något, plus att vi alltid går och gör våran service hos dom. Både med denna bilen och våran gamla, så han tog inte en krona för det där. Snacka om att min dag blev en underbar dag!

Vi bokade in våran 16 000mils service i början på september då vi ändå var där och då det var dags för den, så var det gjort och sen åkte vi till Coop och handlade hem lite smått och gott och till att grilla för vid 17tiden skulle vi åka till födelsedagsbarnet Sarah som fyllde det stora talet 30! :) Välkommen in i klubben tant ;)

Dock fick vi inte tag i syrran så vi kunde hämta Jesper och dom var inte hemma då vi körde förbi så vi fick åka utan barn till dom men sen ringde dom och körde dit Jesper så han kunde äta med oss o busa med dom andra barnen ett tag. Han var dock redigt trött efter hela dagen så han ville mest sova i mitt knä och var väldigt mammig.. Men så är det ju ibland.

Johanna och hennes familj var där också, var toklänge sedan jag träffade henne så det var skoj :) Jag var nog inte så pratglad dock, magen höll på att brinna upp plus att jag hade jätteont i nacken och skulderbladen :( men jag hoppas jag inte förstörde någon stämning iaf för nån utan var ändå trevlig och så. Hoppas :)

Även Sarahs syster m. familj var där och så kom Sarahs lillebror och mamma dit och hennes mamma gav mig sån fin komplimang för hur fräsch jag ser ut nu då jag lagt på mig 10kg igen och att jag passar i det så det gjorde ju min dag ännu mer :D Oj vad man växer av att få höra såna fina saker <3

En stund efter maten så begav vi oss hemåt dock, min smärta och Jespers trötthet gjorde att vi fick avrunda men jag hoppas födelsedagsbarnet blev glad över sin present och våran närvaro en stund iaf och att vi kan umgås snart igen, efter semestrar och annat <3

Kvällen blev extremt lugn. Jesper fick lägga sig direkt efter vi kom hem och jag la mig i sängen och läste lite och tog det lugnt innan jag skulle sova oxå. :) Ja och så la vi ju om mitt sår som börjar se bättre och bättre ut :) kanoooon :D

Inga kommentarer: