2011-08-05

Torsdag, inte en lugn stund!

Torsdagen så var det full rulle!
Mamma kom och hämtade Jesper IGEN. Han har varit mycket upp till dom på mornarna nu, men kanske bäst passa på då han vill springa dit och då dom vill ha han innan vi ska åka iväg :)



Jag och Tony åkte en sväng till stan igen. Vi skulle ta och växla pengar åt Jesper. För han fått sånt svart stålrör man fyller med tio-kronor och då man fyllt det så har han 1500-2000kr i det :) Så då ville han ju växla alla småpengar han hade, till tior :) Idag hade jag uppsatt hår med en klämma bak, sällan jag har det men så skönt nu då det var så varmt :)




Först började vi med att åka till apoteket och hämta ut mediciner åt mig och skavsårsplåster för jag skulle ha mina nya skor på mig på stan. Satte på dom och sen åkte vi neråt på stan och då gick vi till Lilla Kina och åt tillsammans. Deras kebabtallrik tog vi och bara myste tillsammans och njöt av att ha en liten lunchdejt bara jag och Tony :) Jag njöt oxå av att sitta för jag hade börjat få så sjukt ont i fötterna av skorna :( Jag brukar inte få SÅ hemskt ont som jag fick igår på stan. BLÄ.



Då vi ätit klart gjorde vi bort bankbesöket och så gick vi till Dellys och ändrade storleken på min klocka och sen vart jag tvungen att stanna på DinSko och köpa ett par skor på rea där, för jag pallade inte smärtan längre. För jag visste ju vi hade ett tag kvar att gå på stan dessutom :S
Så jag hittade ett par fina gladiatorsandaler på rean där, som passade perfekt så jag betalade och tog på mig dom PRONTO! :)
Sen var jag färdig för att fortsätta gå på stan ett tag :D Vi gick och kikade i lite butiker och så ville Tony in på Ohlssons tyger, så hittade han två läderbitar och ett spetstyg som jag valde den guldfärgade av och så fick vi en tom tygrulle av personalen. Tony ska nämligen göra ett klock- och armbandsställ åt mig :) Snäll min make är va? :)



Sen köpte jag nya ploppar till min läppiercing. Blev både en ny i guld, men sen oxå en med små rosa pärlor i och en ljusblå likadan :) Sen så gick vi förbi Glitter så fick jag ännu mer saker av min make där och efter vi gått klart på stan åkte vi till Coop och handlade för då skulle vi bjuda min syrra o hennes familj och våra föräldrar på grillat hos våra föräldrar :)



En sväng hem innan vi tog våra pigga ben och gick upp till mina föräldrar. Jesper hade fått hem pandakatalogen så nu ska han sälja produkter och så får han en förtjänst och en premie för att sälja. Han månar ju verkligen om djur och natur så det är perfekt med pandaförsäljningen för honom :)

Men sen fort upp till mammsen och där avnjöt vi underbart grillat som Tony stod för. Han är så sjukt duktig på att grilla min make <3 Min styvpappas kompis som han har börjat fiska med kom förbi med en lax åt dom, så barnen hade riktigt roligt att kolla på den megalaxen ;) Vägde 8.4kg och han hade fiskat den bara strax utanför där vi bor typ :)




Jesper uppvisade dock än en gång hur trött han var, för även denna morgon var det tidig morgon för honom plus att han känt av huvudet :( Så vi gick hem där runt halv åtta och la isäng honom och sen började Tony med sitt "syuppdrag" han tagit på sig. SmurF ringde oxå och var i närheten så han självbjöd sig på filmkväll så vi såg den gamla rullen "dödligt vapen 1". Skitbra film :D
Tony satt o fixade med hållaren samtidigt som han försökte se filmen så var väl mest jag o SmurF som såg den ;)

Fyllde två stora fruktfat med frukt oxå som jag handlade på Coop. Gud så gott det är med frukt och varför har man inte det hemma mer? :) Nu var det så mkt gott oxå, persikor, vindruvor, apelsiner osv :)


Godnatt blev det inte föränn efter midnatt någon gång för mig, och inte hade jag suttit många minutrar under den där dagen, så full rulle var det men gud vad jag var glad och tacksam för allt fint jag fick! Fick ju dessutom silicea av min make oxå, för att försöka stärka hår, hud o naglar mer på mig. Har ju sjukt mjuka naglar men jag jobbar med dom varje dag, med det jag köpt för att få dom starkare :)

Inga kommentarer: