2011-08-05

Veckan som snart är slut - Måndag

Nu har jag slarvat igen med att skriva, men det har hänt en hel del så därför har jag inte suttit så mycket vid datorn.

Måndag så var det ju dags för lilleman att göra sin magnetröntgen och tack o lov så hade dom en "barnversion" där han bara behövde ligga 5-10min helt stilla. Det klarade han, även om det var på gränsen.. Han tryckte på knappen två ggr. Första ggn för att säga att han inte klarade ligga längre men personalen peppade honom och uppmuntrade han att ligga kvar en liiiten stund till så han försökte lite längre och nästa gång han tryckte och frågade om dom inte var klara, så var dom nästan precis klara. Sen fick han ett litet djur och ett klistermärke och stolt som en tupp var han efteråt då han varit så duktig och klarat av det där :)

På måndagen tog vi det annars rätt lugnt oxå, för det där var på morgonen och jag kände att lilleman behövde lite lugnt runt sig resten av dagen. Jag gjorde iordning mina naglar igen och så spelade Jesper lite psp och myste med katterna.


Saga fick komma hit och vara med honom ett tag oxå. Stora tjejen fick cykla hit och hem själv från syrran så hon vart nån centimeter längre oxå då hon kom o ringde på våran dörr ;)
Vi spelade lite playstation move hela familjen och Saga, men jag kunde bara vara med en kort omgång för jag hade så sabla ont i nacken och skulderbladen :( Fan vad jag hatar detta!


Tråkigt nog så på afton så kom mamma förbi och berättade att ambulansen stod utanför oss, hon skulle förbi med glass hon köpt till barnen. Mycket riktigt stod ambulansen här utanför och hämtade med sig en granne till oss. Tack o lov såg det rätt okej ut då dom lyfte ut karln, och på tisdagen redan så såg vi att han kom hem med nån anhörig så han var en kort visit på lasarettet som tur var :)

Inga kommentarer: