2011-09-30

Sjukgymnasten

Förra veckan då jag körde mamma till vårdcentralen pga ett getingbett i läppen, så kom jag mig äntligen för att gå till sjukgymnasten där och få en tid att komma igång med akupunkturen igen.

Har haft mer ont sedan vi kom hem från semestern, plus att jag är på nedtrappning av mina smärtstillande och då behöver jag komma igång och få akupunkturen igen.

Så idag så var det dags att åka dit. Fick i nacken, på axlarna, bakom öronen och så förstärkning mellan tummen o pekfingret på varje hand.
Klarade väl att ligga i kanske 15min? Högst det blev det iaf innan nacken började protestera och vi bokade lite nya tider framöver.. Så blir en gång i veckan ett tag nu att gå det igen o se om nacken slappnar av lite mer. Hoppas det!

Igår var jag ju iväg på smärthanteringskursen och jag måste säga att det är sån sjuk underbar känsla att faktiskt längta till torsdagarna och få åka iväg och jobba med migsjälv, få nya idéer och få träffa dom underbara människorna som går i gruppen :) Efter kursen slutade så gick jag med tre andra och åt lunch uppe i lassa-restaurangen och sen begav jag mig ner till stan o mötte upp Madde och tog en fika och gjorde bort lite snabba ärenden på stan :)



Väl hemma igen så ringde vi lite samtal och fick tag i min nya symaskin till slut och fick hämta upp den på dhls kontor på a-torp så igår fick jag äntligen inviga den nya maskinen och JÖSSES vilken skillnad mot den gamla. Som natt och dag!
Så nu ska jag väl kunna börja sy med glädje igen hoppas jag :D

Fick även shoppat en höstjacka igår oxå. Jag älskar ju Didriksons, det vet ni väl alla vid det här laget? ;) Och är ju så sjukt nöjd över min expedition parkas jag köpte förra året?
Dock är det ju verkligen en vinterjacka och varm något otroligt så den är sååå skön under de kalla vintermånaderna.



Nu blev det en lite tunnare parkas, som är mer för höst/vår/lite mildare vinterdagarna och jag provade den på stan igår då jag fann den och blev kär på en gång :)
Pratade med min fina make då jag kom hem som gav mig ett OK att köpa den, så jag har klickat hem den från nätet och längtar tills den kommer hem till mig :)

6 kommentarer:

Helena sa...

Vilken snygg jacka. Jag är ute efter något nu i höst,och denna parkas var snygg. Finns den i flera olika färger??
Kramiz

Anonym sa...

Tack för en trevlig pratstund på stan =) Kram // Madde

Anonym sa...

Fattar inte hur man har råd att köpa nya saker hela tiden!! :S

Felicia6 sa...

Madde, tack själv :)


Anonym (som jag kan ana mig till vem du är). Det finns flera olika sätt så man har råd att köpa saker. Ett sätt är att man sparar till det man vill ha, ett annat att man prioriterar sina räkningar och utgifter och drar ner på vissa saker. Tex bensin lr krokbesök osv för att kunna lägga dom på andra saker.
Sen i vissa fall så har man generösa vänner/släktingar/familj som bidrar eller så kanske man säljer av lite gamla saker för att ha råd till nya.

Finns många sätt som du märker :p

Anonym sa...

Hm, själv försöker man spara så mycket som möjligt men har knappt något att spara. Krogen går jag då aldrig på & någon bil har jag inte heller. Mina pengar går till räkningar och mat, sedan är det tomt. Och med räkningar menar jag hyra, telefon, internet, boxer, fadderbarn, el, hushållsavfall, tv-avgift,försäkringar ... Ser ingenting jag skulle kunna dra ner på för att ha råd med jackor, kläder, solningar, manikyr/pedikyr, symaskiner osv..

min familj bidrar också, men pengarna räcker fortfarande inte till alltid :)

Och jag har stått och sålt flera dagar både i sommar och i höst!

Sen är du dessutom sjukskriven? Men du kanske har en karl som tjänar som tusan och är värsta generös och betalar allt :P
Och du kanske har billigare boende än jag. Vem vet ... märkligt är det iaf..

Felicia6 sa...

Som jag sa är det ju väldigt olika hur folk prioriterar o hur mkt man får av familj o släkt. Man kanske har en vinst sen man sålt en bostad, man kanske bor billigt, inte röker, köper dagstidning osv :)

Omöjligt att jämföra någon annan med sin egna sits, för alla lägger sina kronor på olika saker :)

En del kan ha pengar från sålt företag osv att kunna unna sig lite extra med. O även om man sålt saker två personer är det ändå skillnad beroende på vad man stått och sålt och hur bra man sålt och vad man tagit för priser :)