2011-10-15

Äventyr

Nu är vi iväg på äventyr, jag, min make och min storasysteryster Veronica :)

Lilleman fick ett äventyr igår kväll genom att få åka o sova hos sin mormor ovanligt nog :) han tyckte det var jätteskoj, har bara sovit där typ 3ggr på nästan 1.5 år så jag förstår det var spännande :)

Vi å andra sidan? Jo Tony åkte till stan o var med på klassfest medan jag försökte sy lite och röja på Jespers rum så det var klart till idag.

Sprang ner på Konsum o köpte hårfärg oxå för jag hade fått sån lust sista dagarna att färga håret mörkare igen o kunde lika gärna passa på då jag var ensam hemma :)

Färgen såg ut ungefär som den jag brukade ha då jag var mörk förut men då jag sköljde ur den o torkade håret fick jag en smärre chock.. Håret var i princip svart!

Tony gillade det iaf då han kom hem o jag vänjer mig nog :)




Upp tidigt i morse o montera ner lillemans säng o bära den på släpvagnen för att köra den till nya ägaren o sen vidare o hämta syrran för då vart det äntligen dags att styra kosan 25mil norrut till målet Ikea i Haparanda och med ett pitstop på Dollarstore i Piteå :)

En ny säng ska Jeppe få. en hög loftsäng med skrivbord under. Kommer bli perfekt i hans lilla rum :)

Så nu vet ni vad jag är upptagen med resten av helgen. storstäda lillemans rum ;)


- Lotta via iphone 4

2 kommentarer:

Helena sa...

Du är jätte snygg i din nya färg !!!
Har ni 25 mil till Ikea??
jag ska nog aldrig klaga mera då vi har max 9 mil..Men det är skillanden med norr och söder klart.
Har ni börjat få vinter?
Jag vill ha massor med snö och vi har ju haft turen här i söder i 2 år så barnen får känna av vinter. Jag är ju från Dalarna men flyttade ner till kärleken till Halmstad på västkusten och det är skillnad på vinter här..haha
Hoppas ni hittar en fin säng och att ni njuter av trippen på äventyren
Hoppas lilleman hade en underbar tid hos mormor så kanske det blir fler gånger
kramizar

Felicia6 sa...

Hehe jepp.. ENKEL väg ;) Och det har vi bara haft i typ 5år högst... Innan hade vi 40MIL!!! enkel väg.. Snacka om att det blir en stor utflykt att åka på ikea ;)

Nej, det är ju höst och det börjar vara lite frost tidigt på morgonen och sådär.. Hade väl snöat lite längre norrut för några dagar sedan men det dröjjer nog ett tag iaf innan snön kommer och dessutom stannar på marken.. Hoppas jag iaf ;)

Annars är jag ju sån att jag gärna har mycket snö runt jul, för det är ju riktigt julstämning då :)

Sängen fanns, så idag blir det att montera ihop den åt lilleman :)