2011-10-23

Fredagsmyyyyyyys

Fredag försökte jag sova någorlunda på morgonen  men gick inte alls vidare bra.
Läkaren ringde oxå för att kolla hur allt gick med min värk och min nedtrappning av mediciner och hur det gick med smärthanteringskursen och sjukgymnast osv och det var ett givande samtal.
Har haft turen att få en bra läkare nu på vårdcentralen, då min andra superduktiga läkare försvann därifrån.

Troligtvis har jag kommit in i en sämre period vad gäller värken nu efter min whiplash och jag ska försöka ha så mkt värme som möjligt kring nacken o axlarna och tex försöka ha en halsduk/scarf på mig för att få lite varmare nu då det börjar vara sånt höstväder ute.
Han sa oxå att vi inte skulle sänka medicinen just nu något mer utan jag ska fortsätta på dosen jag ligger på just för tillfället, o hoppas det räcker och att smärtan börjar lägga sig lite mer igen, så vi kan fortsätta nedtrappningen.
Jag håller tummarna för det jag med. Har inte varit roligt med värken jag levt med sista 2-3veckorna.. Har inte varit roligt med värken öht sen olyckan i februari, men sista tiden har den varit hemsk :(


Åkte o hämta ut lite mediciner på apoteket och förbi vårdcentralen innan jag o Tony åkte mot stan. Gjorde ett stopp i Bergsbyn hos en sytokig tjej som är med i samma sygrupp som mig på Facebook. Hon hade nämligen tygerna som vi beställt tillsammans från tyskland och herregud så fina tygerna var som jag köpte :D Är helt kär i dom, speciellt dom giraff-tygerna!


Tony åkte och tränade sen o jag gjorde bort att åka till solbacken o gå in på arkens zoo med ett nytt vattenprov. Hade tur och kunde prata med samma kvinna som jag fått hjälp av innan med testen och omstarten av mitt akvarium och hon tog ett nytt test nu som visade bara bra värden på allting. TOPPEN. Så nu hoppas vi att det håller i sig framöver oxå. Right?


Sen hämta upp Tony igen och så hemåt och Tony åkte till ett möte och hämtade upp lilleman och resten av kvällen försökte vi ta det som lugnt. Vi tvättade upp dom nya tygen (tvättar dom alltid då jag fått hem tyg, för att dom ska göra bort att krympa från början och inte fälla så mkt färg sen) och sen gjorde jag potatismos, kotletter o beasås till middag.

Då jag inte kan köpa plankstek på Tatung varje dag, så kan jag försöka få någorlunda liknande hemma iaf ;)

Inga kommentarer: