2011-10-08

Ladies night

Förra året fick jag i present av mina två barndomsvänner, biljett till Ladies night som skulle vara i våran stad.
Den kvällen var såååå sjukt bra och jag hade så skoj och showen var outstanding. Vi satt vid borden nere vid scen typ och fick mat osv oxå där.

I år skulle dom uppträda här igen och i våras frågade mina vänner om jag skulle hänga på dom o köpa biljett men jag kände att dom pengarna fanns inte för mig så jag tackade nej. Var ju glad åtminstonde att jag fick uppleva det året innan :)
Lite surt kändes det ju närmare gårdagen vi kom men jag hade tagit rätt beslut, för pengarna fanns helt enkelt inte att prioritera en sån sak.

MEN. Helt otroligt nog så hade en av mina bekanta lyckats vinna 5stycken biljetter till läktarplats och då bjöd hon med sig sina vänner och jag grattade och önskade dom en supertrevlig helg.
Kvällen innan showen så gav en tjej återbud och Maria frågade på Fb om nån var intresserad att ta hennes plats och jag svarade såklart att det hade varit roligt att gå så Maria gav mig platsen och jag är sååå tacksam ska ni veta!



Först åkte jag till Maria där vi surrade en stund innan vi skulle åka till Tatung och äta. Väl där tog jag såklart planksteken som blivit min nya favorit där ;) Men håll i er nu! JAG ÅT UPP HELA PORTIONEN!!!
Det är helt sinnessjukt.. Fattar inte vart den tog vägen.. För inte nog med att jag inte brukar kunna få i mig en hel portion efter min magsäcksoperation, det var ju dessutom oxfilé som man oftast blir ännu mer mätt på och fortare...
Men jag är glad jag fick i mig hela ;) Det låter säkert sjukt i vissas öron att någon som är magsäcksopad är GLAD då man får i sig en hel vanlig portion.. Men grejjen är den att jag hade inte varit så nöjd om jag äter så jämt.. Och det gör jag verkligen inte. Oftast äter jag mindre än vad man egentligen ska som opad, så därför är jag glad att jag fick i mig hela. Kroppen behöver det :)

Sen vart man såklart sugen på efterrätt så vi beställde in banana split och där orkade jag väl få i mig typ en tredjedel innan jag lämnade resten. Ville inte få en sk dumpning innan jag skulle få åka iväg och se showen och det var nog ett klokt beslut av mig :P Undrar ni nu vad dumping innebär? Ja då kan ni ta och läsa HÄR om det :)



Tiden gick fort då man hade roligt och vips var man på väg upp till isladan för att få se grabbarnas show och vi letade åt platserna på läktaren och konstaterade att det var faktiskt bra platser ändå, man fick som överblick över hela uppträdandet och hade ingen framför sig i samma höjd som kunde skymma sikten :)

Det var full rulle hela showen och man skrek, man busvisslade, man klappade händerna och man sjöng med och man skrattade och filmade och kände bara glädje och lycka.

En annan sak som var otroligt roligt. Det var att en internetkompis till mig skulle komma till vår stad och se showen och vi har aldrig träffats irl men vi har haft kontakt lite nu och då över nätet i typ 10års tid så vi bytte nummer via fb igår på dagen och möttes lite snabbt efter showen för att säga hej till varann. Det var riktigt kul :)

Nej, kvällen blev sååå bra och jag är grymt tacksam mot Maria som bjöd med mig och att jag fick följa med dom och inte ville hon ha något för biljetten heller. Okej att hon hade vunnit biljetterna, men jag hade ändå kunnat ge henne en symbolisk slant iaf just för jag uppskattade att få följa med :)
Dock har jag en annan tanke i huvudet men det skriver jag inte här, för jag vet att Maria kan vara o läsa här ibland :P

Men jag kan iaf säga såhär mycket om showen. Gå och se den om ni aldrig varit på ladies night. Helt klart värt varenda krona för att få upplevas åtminstonde en gång! Har man ekonomi för det så är det värt att se flera år!

Brolle o Martin är ju verkligen stjärnorna i showen, helt klart men dom får alltid med sig sjukt bra personer varje år oxå. Förra året då Måns Möller var med tex.. Han var så sjukt rolig och charmig!
I år hade dom ju med sig bla Thomas Järvheden och han överraskade STORT!
Man tänkte ju att han skulle mest köra stand up och kanske showa litegrannn men nej då.. Han sjöng MYCKET och ABSOLUT i samma liga som Brolle och Martin.
Jävlar vad duktig han var på att sjunga den karln! Och utstrålning så det sjunger om det!

Ps. Jag borde nog använda mina klänningar lite oftare? ;) Klänningen jag tog fram o skulle ha igår... Den hade kvar prislappen upptäckte jag och den inhandlades för drygt ett år sen ;)

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Otroligt kul var det, och vilken tur vi hade som fick följa med Maria :-)
Jag som älskar att träffa nya människor, även om det sällan blir så... Tack för en supertrevlig kväll!!

Trollmamma sa...

Tack för en mycket trevlig kväll! Görs gärna om igen ;)

Kram!

Felicia6 sa...

Kajsa, var jätteskoj att träffa dig :)

Maria, absolut görs det gärna om igen :)