2011-10-11

Linser o smärthanteringskurs

Igår måndag så blev det en fullspäckad dag!

Först hade vi ett extrainsatt pass på smärthanteringskursen, så denna vecka kör vi både måndag och torsdag. Inte för det gör mig nåt. Jag älskar att gå denna kurs! Den är intressant, rolig och jag har världens finaste kurskamrater!

Igår så var det ett tvåtimmarspass med våran arbetsterpaeut som är knuten till gruppen. Hon gick igenom arbetspositioner vid köksbordet plus sittande positioner framför datorn, i soffan, vid symaskinen osv och gav tips och råd på olika hjälpmedel och småsaker att tänka på och vi fick prova olika hjälpmedel.
Var riktigt givande och jag har två hjälpmedel som jag fann igår på kursen som jag ska beställa och som kommer underlätta mitt sittande vid köksbordet enormt mycket.



Inte nog med smärthanteringskursen, så hann jag med att leverera två par vinterkängor som jag fick sålt inom 30min efter jag annonserade dom. Snabba ryck men jag blev otroligt nöjd. Okej, jag var billig på dom, dom kostar 700kr nya per par och det är bara sonen som haft dom en säsong så dom köptes nya och jag sålde dom för 150kr/par.. Så inte konstigt folk slog till :P

La ut lite overaller och tvådelade set på blocket oxå och vips var både en overall och ett tvådelat set sålt o i morse fanns pengarna på kontot så idag blir det att skicka iväg dom till sitt nya hem där jag hoppas dom får lika nytta av dom som vi haft :) Och har en som är intresserad av det andra tvådelade setet oxå så förhoppningsvis blir även det sålt idag :)

Efter smärthanteringskursen var det tid att åka till optikern. Provade på en ny optikerfirma i stan ny, Larssons optik som hade något bra pris på undersökning o startpaket med linser. Har ju fått nej typ 2ggr lr nåt sånt av min gamla optiker till att ha linser ibland, för jag haft så mkt småsår på ögonen men troligtvis var det den hemska pollenallergin som gjorde det, för igår hos nya optikern så kunde inte han se några större sår som skulle påverka att ha linser så han gav sitt medgivande att det är OK att prova linser. WOHOOO


Sen kom en kvinna där och skulle hjälpa mig att lära mig sätta in och ta ur linserna och hon gav mig komplimanger för mina fina stora ögon flera gånger ;) Och fick oxå komplimang över hur snabbt jag gjorde rätt direkt :) Behövde inte träna mer än en gång för jag fattade galoppen direkt :) Så då jag var klar där så körde jag hemåt i mina nya linser :)

Hade dom i drygt 4-5timmar innan jag tog ur dom, då man inte ska ha dom så länge första dagen, och idag har jag haft dom sen jag klev upp och dom känns ändå bra :) Så jag ser positivt på framtiden med linser ;) Men snacka om snabbt man vant sig med glasögonen :O Har inte ens haft glasögon i ett år o redan är det ovant vara utan dom :P

Köpte btw en linsbehållare till Tony oxå :) Jag ska ju prova på endagslinser från början, då jag bara ska ha dom ibland, medan Tony kör på månadslinser och då köpte jag detta söta åt han. Fanns i flera olika djur och färger :)

Inga kommentarer: