2011-10-17

Måndag och ny vecka :)

Ojoj. Gårdagen blev ju som den vart... Dom som känner mig vet att jag kan vara.. hmm.. Ja, en aning.. Envis... Ibland.. litesådär.... ;)

Och igår så jobbade ju Tony hela dagen o lilleman åkte till sin kusin så då Tony slutade jobbet skulle han åka dit o hjälpa min syrra med en sak o så hämta Jesper o sen komma hem...

Och jag tänkte att det blir för sent för Jesper troligtvis om man väntade tills dom kom hem, åt middag och sen startade upp att sätta ihop hans säng och jag hade redan bestämt mig för att han SKULLE få sova i sin nya säng igår kväll. Så enkelt var det bara! (Och jag skulle då på köpet få sova lite bättre i våran, då jag inte har en son som ligger o trycker ut mig på sängkanten ;) )

Så jag tänkte att hey, nog kan jag väl dra upp den där fett tunga lådan med sängdelar upp för trappen och sätta igång och åtminstonde bygga ihop sidodelarna var för sig, så kunde Tony komma hem och bara hjälpa mig att få ihop "ramen" på sängen om ni förstår?

Jo tjena.. Tog mig väl 10min innan jag fått upp det där satans tunga paketet upp för trappen och kunde knappt andas då jag väl fått upp det.. Dessutom höll jag på att tappa taget flera ggr och då hade det kunna hända en allvarlig olycka. Vart faktiskt lite orolig själv då jag kommit halvvägs o inte höll på att fixa det...

Men fick upp det iaf men var så knäckt så var tvungen få i mig vatten o lägga mig i sängen o få ordning på andningen först.. Och redan där hade jag ju börjat få ont i kroppen såklart...
Då lite andning hade kommit tillbaka så satte jag igång o öppna paketet för då tänkte jag att det värsta var ju faktiskt redan gjort.. Det var det icket! Satte ihop delarna var för sig utan problem, men sen fick jag såklart för mig att jag skulle montera ihop sidorna i varann oxå.. I en loftsäng som är i takhöjd snackar vi nu... O dessutom var det ju två megatunga sidor som skulle försöka stå rakt och så ska jag balansera en stång mitt mellan dom på vardera sidan och få in skruvarna rakt genom alla delarna.... Ja, ni hör ju hur det låter antar jag?



Tappade delar både en och två och tre gånger och gjorde rejält illa mig, men det kunde gått mycket värre, så jag är tacksam det gick så bra som det gjorde ändå... Då Tony o lilleman kom hem så var hela ramen på plats så Tony behövde bara hjälpa mig med delarna som skulle vara i botten där man lägger madrassen och sen hjälpa att få dit skrivbordet under.
Jag kan avslöja att jag stod och grät mer än en gång under arbetets gång. Av smärta men även av hjälplöshet och även ilska. Jag skrek och svor både en och två och tre gånger under tiden och som jag skrivit innan, så gjorde jag mig rejält illa flera gånger oxå.


Men till slut stod sängen där och min son var lyckligast i världen och började städa upp i sitt rum med mig och vi hade så roligt då vi städade lite tillsammans att jag inte gärna ville avbryta det för att skicka han i säng. Han skulle ju ändå upp till skolan idag. Så vi gjorde ett break i städningen och ska göra resten idag :)
Klockan var ändå halv tio då han väl fick sig i säng och då hade ju hela helgen varit otroligt spännande för han och med sena kvällar o mycket bus så egentligen blev även halv tio alldeles för sent, men han får väl lägga sig tidigare ikväll istället :)

 (Bilden är tagen sent igår kväll då Jesper somnat på sitt rum, så därav den dåliga kvalitén. 
Det var mörkt på rummet och taget med mobilen för att inte störa lilleman)

Även jag stöp i säng en liten stund efter honom för i morse skulle jag upp och iväg på enskilt samtal med smärthanteringsgruppens sjukgymnast som är den som har mest ansvar för våran grupp. Värk idag oxå såklart, vart ju påbyggt värken då jag höll på med det där igår, men jag fick mig iväg iaf.
Mötet gick jättebra och sen åkte jag in till stan för att kolla nitritvärdet på vårt akvarium som tyvärr fortfarande är alldeles för högt så nu blir det att kämpa ÄNNU mer med delvattenbyten och droppar i akvariumet :( Suck. Men har fått tips om en ny innerpump till akvariumet som ska vara mycket bättre än den vi har, så jag ska kolla om jag ska köpa den o se om det blir bättre då.


Var även förbi snabbt på bibblan innan jag styrde kosan hemåt och ställde mig och gjorde delvattenbytet i akvariumet, rensade lite i gruset och droppa i det som skulle i.

Snart är det dags att hämta upp lilleman på skolan och så har han sitt knatteskutt idag med. Dom skulle prova på dans idag minsann :) Han går varje måndag fram till jul och då provar dom på nya sporter varje gång. Lilleman tycker det är jätteroligt, men favoritgången hittills är nog då dom provade taekwondo enligt den lille herrn :)

Inga kommentarer: