2011-10-16

Oh my god

Ja, trippen igår.. Blev mer ansträngande än jag trodde och längre tidsmässigt än vad jag planerat men men..

Vi har ju som sagt 25mil enkel väg till Ikea, och vi gjorde ett stopp efter dryga 8mil för att shoppa lite på Dollarstore och sträcka på benen innan vi fortsatte färden uppåt. Hade ju dessutom en släpvagn med oss för att rymma sakerna vi skulle ha, så det gjorde ju resan lite längre oxå tidsmässigt sett..
Angående att det blev mer ansträngande än jag trodde det skulle bli, är för att jag vet ju att jag har problem med värk och så efter olyckan iom min whiplashskada, men trodde ändå att det skulle gå "någorlunda" okej att åka iväg sådär.. Trodde ju jag skulle ha lite ont, men hade inte väntat mig att det skulle bli så SJUKT ont...



Fick ju dunderont då vi kom hem från semestern, men då hade vi ju åkt 120mil i sträck och då väntade jag mig det.. Men igår på vägen hem fick jag byta plats med syrran så jag fick prova sitta bak om det skulle underlätta och till slut så fick jag ha påse i knät för jag hade så ont så jag kräktes :(
Så det var inte ett roligt slut på den utflykten och det kommer dröja innan jag åker sådär igen.. Ska iofs på återbesök till kirurgen början på november (13mil enkel väg) men jag hoppas jag kommer fixa det bättre iaf..

Syrran var snäll och hängde med oss hem igår och hjälpte Tony att få in våra paket med möblerna så jag kunde gå upp och göra mig iordning och lägga mig direkt. Sen åkte Tony själv o lämnade syrran, släpet o hämta lilleman hos sin mormor innan dom kom hem och lilleman fick somna mellan oss i sängen. Då var klockan nästan midnatt och vi hade varit uppe och i full rulle sedan dryga 07 på morgonen.. Inte konstigt jag fick sån smärta :S

Så idag är det fortfarande ont. Sovit dåligt inatt och smärtan ligger kvar från igår. Dock aning lägre idag än igår på slutet i bilen. Men sängen lillemans är hemma och han kommer bli så sjukt glad för den så det gör det hela värt!
Tony åkte iväg och jobbade tidigt i morse och är borta till middagstid och nyss kom Saga o hämtade Jesper för dom skulle leka ett tag hos syrran så jag är ensam och kan försöka vila upp mig lite.



Är lite småsugen dock på att försöka få ihop hans loftsäng så det blir gjort och så det blir fint i hans rum som just nu ser ut som en krigszon då vi bara lagt allt åt sidorna för att få bort gamla sängen snabbt..

Behöver dock dessutom fixa i akvariumet oxå.. Men jag tar det som det kommer. Ska först och främst känna lugnet och vara glad och njuta av att jag är ensam en stund då jag har sån värk och försöka vila bort den.

Köpte förresten en ny kattlåda igår på Djurmagazinet uppe i Haparanda.. Dom hade sån i XL-storlek och vi har ju en väldigt stor katt (och ja, en liten katt oxå :p) och tänkte att den kanske kan vara bra för den stora katten. Att han ryms ordentligt och inte känner det blir trångt. Plus att det såklart är bra att byta ut kattlådorna nångång oxå :)
Uppe på affären så stod vi länge o funderade och tänkte att den kanske inte var så mkt större än våran och kanske lika bra vänta med köpet osv men sen slog jag till och ja, väl hemma och ställde bägge lådorna brevid varann så fick man nästan en chock över hur megastor den nya var ;)

Ja, ni kan ju se själva :p (Och då är den gamla vi har rätt stor i storlek redan oxå, så ni kan ju tänka er ;) )

2 kommentarer:

Johanna W sa...

vi har en sån där stor en med och gurra fyller ut den rätt bra den med men han ryms ju i alla fall i den. I våran gamla fick halva katten vara utanför.

Felicia6 sa...

Ah, Findus rymdes i våran gamla som är den till höger oxå, men det kändes lite som att han kanske fyllde ut större delen o kanske inte hade det så bra där i, så detta blev kanon med nya då han kan röra sig mkt bättre :)