2011-10-21

Onsdag o ännu mer möten etc.

Fortfarande knäckt efter helgen var det bara kliva upp tidigt och åka iväg till Skelleftehamn och dagens akupunkturpass. Denna gång la hon till lite lite ström igen i nålarna, men då blev det lite kortare session plus att hon gjorde bara el i två nålar tror jag det var, istället för fyra lr sex som är brukligt.

Kände ju av det mkt tidigare i nacken o överarmarna började nästan domna av, så vi får se om det bara var för det var första gången igen med el eller om jag kommer få skippa elen framöver igen. Känns skit om jag inte kommer kunna ha elen för den ger ändå rätt mkt!

Då jag var klar där passade jag på att åka till bibblan i hamn o låna en adhdbok jag hittat och som bara fanns där tydligen. Väl där var bibliotekarien supertrevlig och visade gärna upp en hel sektion med diagnosböcker av alla de slag. Tydligen hade det funnits en klass i Skehamn där många hade autism/Asperger/adhd/add/damp och då hade dom köpt in lite extra med såna böcker för att kunna hjälpa till. Var kanoninitiativ tycker jag!

Så jag tog några extra och sa att nu får jag börja med att läsa dessa, så får jag återkomma o låna fler senare :)


Då jag var klar där gick jag över till Rotan o hittade mina föräldrar där :) Rotan hade en karl där som åker runt med såna där billiga grejjer för typ 10kronor styck osv.. Så han var här nu i några dagar o sålde pryttlar och lite kläder och man hittar ju alltid något sånt småkraffs som man behöver o som inte spelar nån roll att köpa sådär :)

Dock hittade jag faktiskt en tuff kappa oxå  med väldigt fina detaljer som jag fick som en tidig julklapp :) Den satt perfekt och jag gillade den massor. Den ger lite färg iom att insidan av luvan är vit/svart-rutig :)



Väl hemma försökte jag vila mig från värken innan det bara var att klä om och åka till stan o min bror för svägerskan fyllde 40år så det var mat o gofika o massa folk där. Var väldigt trevligt men iom min värk blev det rätt snart hemgång och lägga lilleman och sen försöka lägga migsjälv oxå för på torsdagar vet ni ju att jag måste vara pigg? Måste ju vara fit for fight för då är det smärthanteringskurs :)
Tony åkte o tränade han ;)

Inga kommentarer: