2011-11-09

Adhd-kaos

Jag blir ju medicinerad för min adhd som många av er vet. Det har varit en lång krokig väg med många byten av sorter, ändring av doser osv pga att jag inte tar upp lika bra av tabletter efter min magsäcksoperation.
Medicinen jag äter nu är licenspreparat personligen vilket innebär att min läkare har fått skicka in en ansökan till socialstyrelsen där vi ansöker om att JAG får äta just den sorten.
Sen om man får godkänt så får man licensen i 6månader och sedan måste man skicka in igen för att ansöka om en ny period.

Jag skrev ju förut ett inlägg om att licencen hade gått ut men jag kunde aldrig tro att jag skulle sitta utan ända tills för en vecka sedan innan allt blev okej och jag fick börja äta den igen :O

Då man fått "lära" sig känna hur livet kan vara med hjälpen från medicin, då man fungerar någorlunda normalt motför innan medicin så blir ju krocken ännu större då man är utan den.. För då blir det större skillnad.
Innan medicineringen var jag ju van kaoset och levde i det, o visste inte så mkt bättre hur det skulle kännas...

Men nu är det igång iaf och tack o lov för det :D

Har förresten fått hem halsbandet nu och "boken" jag beställt :) Superfint halsband var det!

Inga kommentarer: