2011-11-22

Hjälp nån kunnig inom word lr office lr skrivarinställningar osv :)

Jag behöver hjälp av nån som är kunnig i WORD lr office öht kanske räcker? Jag försöker fylla ut ett helt A4 med kolumner, men hur jag än ändrar, vrider o vänder så vägrar skrivaren skriva ut det som är gjort längst till höger plus nederkanten av det jag gjort..

Det blir en fet bred rand på högersidan o lite smalare vit rand i nederkant.. Så nu har jag ju fått korrigera mina kolumner så dom inte går ut på högerkanten o nederkanten..

Hur ändrar jag o vart för att kunna utnyttja hela A4at utan att skrivaren kapar? Jag skriver ut liggande o har provat ändra marginalernas mått, men skrivaren kapar ändå på samma ställe lika mkt :(

Nån som kan hjälpa?
På bilden jag lägger ut här nedan, så är mina kolumner gjorda för att inte försvinna då den skriver ut, så då kan ni se oxå där det är vitt, det är det jag inte får bort :S

2 kommentarer:

Åse sa...

Du kan börja med att gå och ändra marginalerna i dokumentet. Sedan finns det även inställningar på skrivaren du kan göra..men det brukar fixa sig med dokumentet.

Åse

Felicia6 sa...

Tack Åse, men jag har provat ändra marginalerna i Word-dokumentet o då ändrades allt så det blev snyggt på skärmen men då jag skrev ut det så blev ändå den randen på bilden. Skillnaden mot bilden är dock då att nästan en hel kolumn försvunnit eftersom jag haft den längst till höger :(