2011-11-14

Önskelista

Jag o Jeppe har gjort hans önskelista till födelsedagen och julafton. Jeppe pratade och jag skrev.
Sen fick vi ju hem julkatalogen från Toys 'r us oxå så den är ju kryssad i av den lille herrn oxå ;)


Jag o Tony har redan köpt det mesta till presenter, han fyller ju i morgon liksom ;) Men det blev en del nu då vi har slagit in och så, så jag funderar på att låta några ligga och vänta till julafton oxå.
Man förstår att den lille herrn faktiskt börjar vara större då man kollar på vad han önskar sig men oxå vad han får av oss.. Vi är av den åsikten att han ska få NÅT rejält som han kan ha länge, men oxå lite småskit som pennor, papper, smågubbar osv som han gillar.

Detta året fyndade jag pogs + rör till honom från köp o sälj-gruppen på facebook. Han håller ju mkt på med pogs så det var bra fynd :) Sen har vi länge funderat på att han ska få en billig blurayspelare att ha till sin tv på sitt rum. Vi har inte kopplat nån antennkabel till tvn där o finns inget uttag i hans rum så det har bara varit dvdfilmer han sett på sin gamla dvd-spelare. Som dessutom fick återlämnas för den pajade och då fick vi presentkort på summan då dom inte hade den längre kvar i sortimentet... Dessutom så har han inte så mycket dvd-filmer kvar, för dom flesta vi köper är ju bluray som han ser på i tvrummet..


Så vi slog till o köpte blurayen nu då han ändå skulle fylla år så får han det, plus nån blurayfilm. Han får även lite ritsaker och ett pc-spel, ett inlärningsspel.. Han har oxå önskat sig ps3 spel, så det hittade jag till jättebra pris så då blev det köpa dom.. Det är dom jag funderar på att han kanske ska få ett spel nu och så får han resten till julklapp, för det var inte meningen det skulle bli så många av ps3-spel nämligen men då vi fick tag i dom så billigt så...






Det som är så bra med lilleman är att han är så sjukt tacksam över ALLTING han får. Han blir superglad över ett litet paket med pennor lika mkt som han blir superglad för ett tv-spel. Så det känns skönt iaf. Den dagen han "kräver" massa saker lr inte blir glad över det han får.. Då blir det att göra stora förändringar och dra ner på ALLT tills han börjar uppskatta igen saker. Men ja, som tur är så har vi inte problem med det än :)

Inga kommentarer: