2011-11-14

Öroninflammationhelvete!

Jag är ju ett öronbarn sedan liten och har fortfarande än i dag öroninflammationer ibland.
Även lilleman har åkt på skiten och är öronbarn och har haft det nu till o från sen han föddes.
Har bara väntat en ny omgång nu sista veckorna då han varit så förkyld och Jo, till slut blev det ju så.
Och han klagar aldrig i att han har ont i öronen, och vill oftast inte ens ha medicin fast vi ger han ändå för vi ser det är öronen som får han att vakna på natten och vara tokledsen.

Denna gång dock.. Så klagade han i öronen och sa rakt ut till mig "Mamma jag hatar då jag har ont i öronen, jag hatar det" och det är inte alls roligt att höra, dessutom BAD han själv om medicin och jag höll på att trilla ur stolen! Såklart han fick medicin oxå och efter nån dag så lättade det ju.Vi åkte inte till doktorn, då vi vet att dom försöker att inte ge barn antibiotika för ofta så dom blir resistenta. Han har fått det nångång då det varit riktigt illa, och dom gånger han haft dubbelsidig.

Då det höll på att lätta för honom med öronen, ja då åkte självklart jag på en släng oxå!
Men naturligtvis, HELLRE 100GÅNGER att jag får det än att lilleman åker på skiten!
Men iaf så gick jag o hade ont men läste sen på nätet att dom tydligen helst ger vuxna antibiotika då man kan åka på så mkt följdsjukdomar så jag kontaktade vårdcentralen och fick komma dit och ja, dom bekräftade ju såklart det jag sa, att jag har Öi... Fick antibiotika och skulle höra av mig några dagar senare om det inte blivit bättre.

Hem o påbörja kuren med kåvepenin men konstigt, för det hjälpte inte.. Brukar ju hjälpa mig men inte denna gång så jag fick ta kontakt med vården igen och fick utskrivet Amoxicillin Mylan och läkaren sa att han nog inte hört nån som INTE blivit hjälpt av den dunderantibiotikan så nu håller jag tummarna att det hjälper iaf!

Inga kommentarer: