2011-11-23

Pruttlera

Det har ni koll på vad det är va? ;)

Det är något geleliknande kladd i en liten burk som ska prutta då man rör runt i den och man ska kunna hålla på att leka med det där kladdet lite olika oxå..

Jesper fick pruttlera i present av en i klassen då han hade sitt barnkalas på Leos häromdagen..
I förrgår då han skulle lägga sig så ville han att jag skulle leta rätt på den för han hade glömt vart han lagt den och så ville han ha den uppe hos sig i loftsängen...
Jag sa ja till att plocka fram den men jag sa att då får den vara i burken däruppe och att han inte fick hålla på att leka med den för då kunde det komma i sängen och om han då somnade så kunde håret fastna i det och det skulle behövas klippas bort..

Ja det lyssnade han på och vi sa godnatt o jag släckte ner rummet för han..

På morgonen vaknar vi av att Jesper skriker på oss.. Tony går in dit och får då höra att Jesper sitter fast i lakanet/madrassen...

Då har han antagligen lekt ÄNDÅ med pruttleran.. I mörkret... Och somnat och under natten då pruttleran börjat stelna på madrassen så har även hans hår trasslat in sig i det... Han säger att han inte lekt med den och att den måste ha åkt ur burken, och han brukar inte ljuga Jesper så att troligtvis har han väl kikat lite i burken o satt på locket då han skulle sova men att locket inte hamnade på ordentligt och sen hade den läckt ut..

Så Jesper grät och skrek för det gjorde så ont så jag fick skynda efter en sax och klättra upp i loftsängen och försöka klippa loss håret från  madrassen och undvika att klippa han för nära huvudet så jag inte kom åt skinnet..

Till slut kom han loss och då blev det raka vägen in i duschen där Tony började kämpa att få bort klegget som var kvar i håret och efter dryga 30min hade han fått bort allt!
Och Jesper har nu lärt sig en läxa, och tack o lov blev han inte skallig där vi klippte loss han, det kommer växa ut fort.

Och jag är så sjukt stolt över min son som var så duktig trots det onda och gjorde allt vi bad om för att vi skulle få loss han och få bort klegget ur håret den morgonen. Min fina pojke <3

Inga kommentarer: