2011-11-14

Saga 8år

I lördags fyllde Saga 8år. 
Stora tjejen :D
Så vi åkte självklart dit på kalas och hade med oss TRE paket åt henne :P 

 
Det första var ett stoort paket som innehöll pappkartongdelar som man skulle sätta ihop till ett hus, och sen måla utsidan av. Saga gillar ju att rita och måla och fixa o dona så tänkte det var nåt för henne :)

Det andra paketet var en sorts PetShopgrejj med ett husdjur och så en docka som hade på sig skridskor och vinterklänning. Födelsedagsbarnet är TOKIG i petshop o vi har nog köpt det i multum åt henne under sista 2-3åren.. Men jag hade aldrig sett dessa "dockor" som var till detta paketet så jag chansade o köpte det.

Sista paket var egenhändigt gjort och blev klar sent kvällen innan hennes födelsedag. Hade köpt ett sånt otroligt fint jultyg av en kvinna på nätet och skickade bud att köpa enfärgat klarrött tyg på stan då jag inte hade nåt hemma. Så fredag kväll satt jag o ritade mönster och klippte sedan ut och sydde ihop en julklänning till Saga som då vart det tredje paketet.

Hur mottogs då dessa presenter? 


JO. Julklänningen åkte på pronto och den hade hon hela dagen lång på sig så den gick hem bra. 
Hon är annars EXTREMT kinkig då det gäller kläder och syrran har haft mer duster om det än om något annat i hela hennes liv skulle jag tro..
Men tröjor jag sytt och byxor har gått hem och då vi kom i lördags till henne så hade hon faktiskt ett pannband hon fått av mig innan oxå på sig ;) Och så gick ju då denna klänning bra hem oxå som tur är, så då slipper syrran oroa sig för vad Saga ska ha till jul ;)


 Petshop-paketet gick oxå hem under muntra tillrop för tydligen är dessa dockor något "nytt" inom petshopvärlden och JUST den dockan på skridskor hade Saga visat för syrran o önskat sig jättemycket då hon inte har någon av dom dockorna, utan bara alla sorters petshopdjur.. Så det vart oxå en fullträff, roligt då jag inte ens hade nån aning om att hon önskade sig just den sortens paket lr ens just den dockan av dom fyra man kunde välja :D

 
Men det som gick hem hos den nyblivna åttaåringen ALLRA bäst.. 
Jo det var papphuset :O 
Jag trodde att Petshopen skulle vara fullträffen men huset vart favoriten! 
Vi kom till Saga runt 13tiden.. 
Direkt hon öppnat paketen fick jag hjälpa att sätta ihop huset och hon o Jeppe började färglägga det och var sedan i huset tills vi skulle åka hem vid 15.30tiden.. 
Då ville Jeppe stanna så det fick han o då han sen kom hem till oss vid 20-tiden på kvällen så hade dom lekt KONSTANT hela eftermiddagen i det där huset.. 
Saga hade tom frågat sina föräldrar om hon fick sova i huset den natten ;)



Så ja, jag lyckades pricka bra då det gällde presenter till den unga damen och det är alltid roligt :) För mig är det reaktionen som räknas, inte själva presenterna. Jag älskar att ge presenter och att få se reaktionerna då det blivit en bra present. Åh det är så härlig känsla tycker jag :)



2 kommentarer:

Sarah sa...

Vilken kanon present med huset, fick mig helt klart ett julklappstips. Som du skriver är ju reaktionen roligast. Fast du är grym på presenter vännen!Spelet ni köpte åt Malvan spelas flitigt här hemma :-)

Felicia6 sa...

Tack Sarah <3
Det huset kostar bara 99kr o finns på Rusta :)

Så priset var ju ingenting med tanke på vad dom får för det :)

Kom dock på nu då du skrev och om presenter att jag helt har glömt bort att ge dig din present som du skulle få då vi kommit hem från semestern :( Du ska få den!