2011-11-23

Stora röjet på lillemans rum

Jesper är en liten kille som är otroligt duktig med att ha varje sak på sin plats och är också en del beroende av sånt. Dock är hans kusinvitamin lite slarvermaja vilket gör att då dom två är här och vi säger det är dags att städa så blir oftast bägge barnen busiga och röjer undan allt för synens skull medan i lådor osv är det huller om buller på allt..

Jag har inte orkat ta itu med det där så det har blivit mer oreda o stök ju längre tiden gått men igår fick jag nog och röjde ordentligt. Sorterade 99% av hans lådor och askar och ställde iordning och rensade ut sånt han inte använder och det tog mig 3.5h i effektiv tid.. Men snyggt blev det och ordning blev det! Och lilleman blev så sjukt glad att han städade det sista med mig och ställde iordning och donade och i morse ville han att hans kära kusin skulle komma hit o leka så han fick visa hur fint hans rum blivit ;)



Tack vare min stora utrensning oxå (och det faktum att lilleman börjar vara ett äldre barn med andra lekområden än tidigare) så fick jag en hel del som ska kastas och säljas till bättre behövande.
Det i sin tur gjorde att vi faktiskt tömde hans "Trofast tripptrapptrull"-förvaring och kan sälja den = Det blir ännu bättre plats i hans rum för att leka o dona på än innan + Att lilleman får lite extra pengar att köpa annat roligt för. Har redan fått den såld dessutom till en bekant till mig, vars föräldrar faktiskt bodde i våran lägenhet just innan oss ;)


Fick även upp hockeyspelet på sitt stativ så den står bra och inte tas sönder pga att det är trångt :)


Idag blir det att rensa det pyttelilla jag lämnade igår, och så ska jag bädda iordning ordentligt i hans säng plus koppla in hans nya bluray-spelare som inte blivit inkopplad än.

Man blir så varm i hjärtat då man gör en sådan sak för sitt barn och han blir så fruktansvärt glad och uppskattar det så mycket och ger en komplimanger för hur snyggt man gjort på hans rum och hur duktig hans mamma är på att städa det osv :D

Inga kommentarer: