2011-11-09

Tandläkaren

Jag har hunnit med en sväng hos tandläkaren oxå.
Usch vad jag hatar att gå till tandläkaren. Då jag växte upp hade jag en tandläkare som var hemsk och oaktsam o klumpig och inte så trevlig heller så han ökade ju mitt obehag så jag är riktigt skraj nuförtiden.
Räcker med att öppna dörren till mottagningen o känna lukten för att jag nästan ska vända i dörren..Har megaångest inför tandläkaren redan 1-2dagar innan så jag nästan kräks..



Men men, jag tog mig dit och jag andades och tänkte på hur jag skulle slappna av och hur jag skulle andas och sänka axlarna osv och som alltid fick jag massa beröm just för det. Är det nåt jag kan så är det att veta hur jag ska försöka andas då jag ligger där iaf..

Och det värsta är ju att som gbp-opererad så får man mycket känsligare tänder och oftare hål, även om man sköter sig, och lägg då på det faktum att jag äter mycket mediciner under flera ggr per dag plus att jag äter starka sådana som dessutom ger mig muntorrhet.. Inte en bra kombo!

Dom lagade iaf två hål på mig som låg typ brevid varann och jag var så stolt då jag var klar :p Ska dit i början på december igen för ett tredje hål men sen är det lugnt för denna omgång iaf. TACK O LOV!

En viktopad bekant till mig sa faktiskt det på en viktop-träff.. Hon hade ALDRIG haft ett hål i hela sitt liv, men sen hon opade sig (då hon var runt 35år kanske) så har hon fått laga minst ett hål per år.. Och det är pga open, att man äter mindre mål, men oftare och då skadas tänderna mkt mer :S

Tur jag har en tandläkare som rekommenderas till tandläkarrädda personer iaf, som inte bagatelliserar min rädsla utan gör det hon kan för att jag ska få en bra upplevelse!

Inga kommentarer: