2011-11-14

Umeåtrippen

Ojoj, här kommer det ett ordentligt inlägg nu om hur Umeå-resan var så håll i er :P

Den började med att på morgonen lämna Jeppe på fritids där dom skulle ha höstlovsmys och ha Nobelmiddag till lunch. Sen skulle min mamma hämta upp honom redan efter lunch, då vi kände att han behövde få vila lite då han var så förkyld och återhämtade sig från öroninflammationen. Dock ville jag helst ha honom hemma hela dagen men då jag skulle till Umeå och han verkligen ville vara med på nobelmiddagen så fick han det om han tog det lugnt o jag visste dom kunde ringa mamma om det blev för mkt.

Då vi lämnat honom på fritids så stod vi o funderade på släpvagn eller inte släpvagn. Vi hade ringt och bokat en överbyggd släp eftersom vi hade fyndat en malm huvudgavel med utdragbara hyllor till våran malmstomme och den var endast 3månader gammal o killen ville ha 600kronor för den o nypriset ligger på 1900kr..



Tony mätade o räknade och sa att vi skulle få in den i bilen bara vi vek ner baksätet så vi kunde använda det oxå så vi ringde o avbokade släpet o åkte till Umeå för att göra allt under dagen.

Köpte en retro inredningstidning o letade rätt på ortopedavdelningen där Jessica låg. Jessica är en bekant till mig som har krossat foten och fick åka till Umeå och operera den och få i skruvar lr plattor inuti foten och då jag vet hur hemskt jobbigt det är att ligga i Umeå o ha både släkt o vänner 13mil bort så skyndade jag mig förbi för att säga hej iaf och ge henne tidningen som jag lyckades pricka rätt med ;) Hon hade nämligen varit ute efter just den tidningen men hennes make hade inte hittat den, så det vart ju perfekt :D Tyvärr hann jag stanna i typ högst 5min innan jag skulle vidare till mitt kirurgmöte, men hoppas hon blev glad ändå :)


Uppe på hand o plastikmottaningen fick jag komma in direkt på min utsatta tid, det är ovanligt för att vara där ;)
Kirurgen jag hade på mitt återbesök denna dag var Patrik Boive. Han var den som tog emot min remiss och han som bedömt mig och haft dom andra återbesöken med mig. Var även med under operationen tror jag, men det var en kvinna som heter Jenny som var ansvariga operationskirurgen på mig så henne har jag oxå träffat ibland.

Patrik kollade noga o tog kort som vanligt på mig och vi kollade bla hur ärret är efter såret jag haft kämpande mot hela sommaren och jag sa att det är rött och irriterat och skaver mot byxor osv hela tiden så då gick han o fixade något ark med nåt grejjs i. Det ser ut som gelatinplatta ungefär, dallrig och kletig var den och den ska man ha på ärret för att se om ärret blir återfuktad av den där plattan plus att den skyddar mot byxlinningen :)


Sen kollade han även "bulan" som vi surrat om innan, att det är nån hård svullnad som dom kanske ska korrigera och han kollade då även nu på den och skulle även prata med Jenny  om det hela men så fort han gjort det så ska han sätta upp mig för en ny operation. Denna gång under lokalbedövning och ingreppet skulle ta drygt 30min. Då skulle dom jämna till hela "underdelen av magen" om ni förstår? Just nu är ärret som ett brett W från höft till höft och med ett ^ typ under naveln och då ska dom skära bort bulan plus jämna till så det blir mer som en leende mun om ni fattar? :D

Han kunde inte säga när det skulle bli dock men jag har inte bråttom iaf. :) Fick se lite av bilderna han tagit eftersom på mig och då upptäckte jag bilder dom tagit även då jag låg på op-bordet, innan dom påbörjat open men efter dom sövt mig och lagt mig på mage och den bilden var så skojig :)
Fick oxå se förebilden då Patrik tar bilden på min röv, och hans kollega står och håller upp skinn från varje skinka. Ser helt SJUKT UT. Så jag tvingade han att maila mig bilderna så det skulle han göra då han fick tid ;)

För jag har ju tagit lite förebilder oxå, men då har det antingen varit med röven hängande "som vanligt" lr då jag tagit ett grepp med skinn o lyft upp från höften typ... Men på denna ser man hur sjukt mkt häng jag hade..
Längtar tills jag får bilderna iaf ;)

Då vi var klara där så gick vi förbi apoteket och sen mötte vi upp Anette och lunchade med henne. Det är en kompis som jag träffar alltför sällan men skulle vilja träffa mer. Så vi surrade på rätt ordentligt innan hon skulle tillbaka till jobbet och vi skulle vidare o kolla in sänggaveln.

Där blev det ju tokfel... Killen hade haft två 90's madrasser mot varandra och framför huvudgaveln som han mätte var 180cm bred vilket gjorde att hans madrasser gick det ju bra med... Men inte för någon som har dubbelsängen malm, för då är det ju 90+90 i madrasser, sen mellanbalken plus ramen runt madrasserna vilket gör att en dubbelsäng blir för bred... Så den han hade o skulle sälja till en med dubbelsäng var i själva verket den som passar till malm 160's ramar :(

Så vi fick tacka nej till den o tänka hur bra det var att vi beslöt oss att skita i släpen på morgonen!
Sen åkte vi en sväng till djurmagazinet där dom hade jättebra pris på en pump som jag fått rekommenderad att ha, då elite stinger-pumpar tydligen inte är lika bra.. (Det är en sån som följde med vårt akvarium).
Så jag slog till o köpte den plus lite annat smått o gott :)



Vidare ner på stan o kika läget lite och sen ut till MediaMarkt där vi spenderade upp vårt presentkort :D Hittade presenter till Jeppe o så filmer till Tony o supersöta högtalare till våran dator :D


Då vi var klara med det så hämta vi upp Nina o Micke o åkte o köpte hem pizza till dom och surrade och hade det mycket trevligt tills det var dags att säga hej då för denna gång o påbörja resan hem till Skellefteå igen. Nina är ännu en kompis som man träffar alltförsällan :(

Hemma i Skell var vi strax efter halv tio på kvällen och då hade vi åkt från Skell vid 08 på morgonen så snacka om heldag.. Inte konstigt jag var knäckt då jag kom hem!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Det var jättetrevligt även om du/ni inte kunde stanna så länge!

Felicia6 sa...

Jessica, ah jag tänkte det att ett snabbt hej var bättre än inget alls :)