2011-12-06

Adventkalender

Jag är med i lite sygrupper på facebook för lite råd och tips och få surra lite och då ibland drar dom igång lite roliga "byten". Innan jul nu så drogs det igång två stycken.
Ena innebar att man blir en "hemlig jultomte". Man hade en viss tid att anmäla att man ville vara med och fick då maila sin adress, klädstorlek och skostorlek till den ansvariga personen. Då tiden gått ut så har den ansvariga lottat ut en hemlig tomte till varje person, och skickade all info om personen till varje deltagare.
Alltså alla fick vi en person var att göra en hemlig julklapp till. Materialet skulle kosta ca 200kronor och man fick ju såklart inte berätta för "sin" person att man är dens hemliga tomte och sen ska vi skicka till personen senast ett visst datum och så får alla var sitt paket med en hemlig julklapp i.

Är nervöst att vara med i det, tänk om inte min mottagare gillar det jag gör :O Men det ska bli himla roligt faktiskt :)

Det andra är att man anmälde sig att vara med och välja ett nummer mellan 1-24, sen skulle man köpa samma sak för ungefär 10kr/st och göra 24paket och skriva "sin" siffra på det. Sen skulle man skicka det till den ansvariga som sen gör 24st kalendrar, och så skickar varje kalender till varje person som är med.

Så igår (lite sent pga folk som inte skickade i tid) så fick jag hem min kalender och det är så skoj att få öppna något nytt varje dag fram till jul :D


Här är några av dom första paketen jag öppnade igår då jag fick hem kalendern :) 
(Eftersom det var den 5/12 igår så fick jag ju turen att öppna dom 5 första direkt :D )



Inga kommentarer: