2011-12-30

Julhelgen

Ja, som alltid är det dött här inne i bloggen från min sida nu sista tiden men julhelgerna brukar det ju vara kaos för dom flesta och då blir det mindre aktivitet :)

Har hänt massa saker kring mig oxå som gör att jag mått otroligt dåligt men inte kunnat göra så mkt åt det, trots jag blir så påverkad av det som hänt. Tragisk tycker jag hela historien är iaf :(

Nåväl. Julafton blev först stressig men sen blev den ändå helt okej. Vi firade hos syrran och hade lite knytis så vi skulle alla göra lite mat och ta med oss. Jag skulle bla göra ugnstekt lax, potatisgratäng, laxröra och hemmagjorda köttbullar och jag glömde ju av potatisgratängen så jag planerade lite galet, och därför blev det lite bråttom med så mkt som skulle hinna vara i ugnen :)



Jultomte var vi först utan oxå men jag efterlyste någon vänlig själ på en köp och sälj-grupp på facebook och fick en som ställde upp för den goda sakens skull och det enda han ville ha i gengäld var en valfri summa i ett kuvert, som han sen skulle skänka till sin församling. TOPPEN!


 Då han kom sen som avtalat, så var han rolig och han lät barnen vara med och stoja och skratta under utdelningen så det blev ju kanon till slut med tomten!



Bland alla julklapparna så fick jag en ryggplatta av älsklingen. YEY :D
Jag har ju tänkt tillbaka till backen och åka bräda och har velat ha en ryggplatta så jag blev tokglad :)






Tony fick bla ett par skridskor av mig och Jeppe i julklapp och grabbarna har redan hunnit vara iväg till kopparhallen för att lära sig åka :)





Jesper fick massa saker, men största paketet var ju sparken vi köpt och den har han invigt idag :)


Saga fick bla en fodrad mössa med reflex på oxå som hon velat ha sen Jesper fick sin och hon var supernöjd :D Dagen till ära har hon oxå klänningen jag gjorde till henne :)




Syrran fick klockren julklapp av sin sambo.
Hon fick en sån spelautomat som brukar vara på festivalen med en griparklo man ska försöka få tag i en vinst med, hon vart riktigt glad, för hon brukar alltid spela bort flera hundra på festivalen varje år ;)

Även ungarna älskade hennes julklapp, så snabbt blev den det populära :)





Så julafton vart ändå riktigt bra till slut, även om den först var lite stressig och även om jag först inte hade julkänsla pga allt annat skit som hänt sista tiden.
Så jag är ändå glad :) Hur har ni haft det under julhelgen? Och vad ska ni göra i morgon, på nyårsafton? :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Våran jul var stressfri och nyår firas med föräldrar och grannar, alla mellan 60-80 år gamla, gubben, jag och en 18 åring drar ner medelåldern lite.
Det blir ett lugnt avslut på året med god mat och prat.
Mössorna med reflexnamn är otroligt fina, om man skulle ta och beställa till barnbarnen. Önskar dig ett gott slut och ett gott nytt. Hälsningar RP