2011-12-08

KöpoSälj-grupperna på FB är allt bra dom :)

Jag har undvikit att sitta framför våran stationära dator i flera månader. Sitter mest korta stunder då jag väl sitter vid den, annars försöker jag surfa via min iPhone lr iPad2 men ibland vill man ju sitta vid en typisk dator med allt vad det innebär. Bra skärm, alla program osv, tex flash som inte går på iphonen osv.

Det är ju oxå lättare att skriva längre texter osv vid stationära datorn istället för på telefonen men jag får så satans ont i nacke/axlar och skulderbladen då jag sitter vid stationära så försöker jag undvika det i största möjliga mån. Anledningen till att jag får mest problem är för att vi inte längre har en ordentlig kontorsstol, för den hivade vi bort då vi flyttade hit, vi hade inte planerat att ha någon stationär dator nånstans här då, utan bara våra laptops.. Så då vi ändå börjat använda stationära och skaffade en "hörna" i tv-rummet där den är, så Tony kunde sitta med skolgrejjer och plugga och skriva inlämningsuppgifter så tog vi det som vi hade hemma i stolsväg.. Det blev då en "Poängfotölj" från Ikea som man liksom "ramlar bakåt neråt i" om ni fattar?

Vi har då satt dit ett gäng kuddar på sitsen för att jämna till där men det är inte den bästa arbetspositionen ändå och speciellt då inte för mig som har såna stora problem efter olyckan. Tony och Jesper däremot tycker nästan den är lite skön att sitta i och se film på datorn, lr småspela osv i :)

Men nu ska jag komma till det jag tänkte inlägget skulle handla om ;)  Nämligen köp och sälj-grupperna jag är med i på facebook.
Där kom det ut en annons häromkvällen på just en kontorsstol och min make som oxå är medlem i grupperna såg direkt då hon la ut den och tingade den och bestämde hämtning redan dagen efter och hon tog hans bud och gjorde ingen "auktion" av det hela utan det bestämdes att han fick ta den så igår så åkte Jeppe och Tony iväg och hämtade hem den till mig. Det blev nämligen en tidig julklapp till mig :)

Fräsch som tusan var den oxå. Kostade oss 100kronor plus bensin för att hämta den 2mil från oss ;) På ordinarie pris på affären som säljer den så kostar den 1000kr.. Så det vart rätt bra köp :)

Framförallt blir det kanon för mig, den har utskjutande del vid svanken för att man lättare ska sitta rakt och få slappna av vid svanken och då kommer jag kunna sitta lite mer vid stationära istället och göra det jag vill :)

Bra va? :D

Inga kommentarer: