2011-12-30

Lego Creationary

Jesper fick ju ett legospel i julklapp av mig och Tony och häromdagen så invigde vi det.
Man måste vara minst 3personer som spelar, och det kan jag tycka var lite dumt.. Dom borde utforma det så två personer kan spela oxå :)
Sen är spelet från 7år, men iom att Jesper håller på så mkt med lego plus att det fanns tre olika svårighetsgrader på korten så trodde vi det skulle gå bra ändå och det har ju ändå blivit årets spel lr nåt liknande detta året.

Iaf så satte vi oss och skulle spela det och sa innan att Jesper kunde ta dom lättaste korten, jag från mediumkorten och Tony från svåra korthögen men då vi skulle börja spela fick vi ändra om planerna.
Alla fick vi börja ta från lätta korthögen och på varje kort är det 4 kategorier och man ska slå på en tärning för att få fram vilken kategori man får och ska då göra bilden på kortet i den aktuella kategorin.

Så jag och Tony tog oxå av lätta högen, och Jesper fick välja fritt på korten vad han skulle bygga för dom var ju skitsvåra även på lätta korten!!
Men skoj hade vi och då man blev lite varmare i kläderna så lyckades man ju tänka lite hur man kunde bygga nån grejj iaf, och så fick vi ju ge massa ledtrådar till dom andra så dom skulle kunna lista ut det..

Så det var lite negativt med det spelet tyckte jag!
Men fixar man korten är det ett jätteskoj spel och vi hade ju ändå rätt roligt med våra egna regler :)



Inga kommentarer: