2011-12-06

Operation

För exakt en vecka sedan så fick jag ett samtal av min ena kirurg som gjorde rumpplastiken på mig. Han hade pratat med den andra kirurgen som oxå opade mig och dom hade bestämt att inte göra för mkt nu på mig iom allt jag varit med om och att dom hellre gör lite mindre nu så det inte blir något mer som ställs till för mig.

Dom sätter nu upp mig på väntelistan för operation under lokalbedövning. Dom ska korrigera ärret jag fick av sommarens helvete och dom ska även korrigera nederdelen av mitt ärr på magen. Just nu ser det ut lite som ett W under naveln, men lite mer utdraget och dom ska göra ett rakare ärr vågrätt och samtidigt få bort lite småhäng som blivit i varje "v" plus lyfta lite mer i det området oxå. 

Jag tänkte att det skulle bli roligt att se hur lång tid det tar innan jag får kallelesen, han trodde inte det skulle ta så jättelång tid. Att det är lite lättare klämma in en sån op då narkos inte behövdes :D Men man vet ju oxå att snart är det jul och dom brukar ha rätt fullt ändå..


MEN... Igår! Då damp brevet med operationsdatumet ner i brevlådan. Den 16e januari så ska jag göra open. Snabba puckar ändå, men skönt få göra bort den och slippa tänka på sånt sen :)

Blir ju nervöst och lär få ångest iom att det är lokalbedövning och jag är lite skraj för att den inte ska ta men jag skulle få lugnande innan som tur är, kommer nog gå bra. Tar ju bara dryga 30min att göra korrigeringarna sa han så :)



Inga kommentarer: