2012-02-20

Alltid är det nåt

Ja, jag brukar ju säga att det alltid händer något i mitt liv och folk skrattar först men då man börjar lära känna mig och följa mitt liv så brukar man nicka förstående på huvudet då jag säger det för i mitt fall så är det verkligen så.

Har ju varit så dålig på att blogga sista tiden så ni vet ju inte allt som hänt men ni som följt min blogg länge har väl märkt att det alltid är nåt? :)

Nu i torsdags afton så kom Tony hem med Jesper och ropade ner mig i hallen, att jag skulle skynda mig. Då jag kom ner frågade jag vad det var, varav Tony säger att Jesper klämt tummen i bildörren och lämnar mig sen i hallen för att gå och lyfta Jesper ur bilen.

Direkt han sa det där så fick jag en syn framför mig. Det är nämligen så att då jag var typ 8-10år så drämde jag igen bildörren på våran Saab och min styvfars tumme råkade vara i vägen och krossades så det bara sprutade blod så inte så konstigt det var det som kom på min näthinna och förväntade mig då jag precis fått höra att Jesper klämt tummen i bildörren..

Men tack och lov hade inte huden gått sönder så inget blod var inblandat. Jesper lugnade sig väldigt fort så vi höll lite koll och avvaktade hur dagen efter skulle bli och hur tummen såg ut då.

Dagen efter ringde vi 1177 och dom ville läkaren på Vc skulle kolla så på em åkte Tony med lilleman dit och läkaren trodde som vi, att det nog inte var någon fara men ville försäkra sig om det så han bokade in Jesper på röntgen lördag kl.10.00 uppe i stan.

Tony åkte iväg med honom på lördag morgon oxå och då dom till slut blev klara.. Ja då var lilleman gipsad.. Han hade fått en spricka i tummen så han ska ha gipset i 3 veckor nu, "lagom" till sportlovet så han får gå hela sportlovet med gips stackarn :(

Men han har då inte nämnvärt ont längre tack och lov men kan bli lite trubbel och gnäll för vissa saker inte är lika lätt att göra med en gipsad hand men huvudsaken är att han inte har ont :)


- Lotta via iphone 4s

1 kommentar:

Anonym sa...

AJ

Hälsningar RP