2012-02-16

Fina naglar

Igår hade jag tid hos Kicki på Kickis nagelmakeri för att göra naglarna fina igen :)

Jag började i höstas att gå hos henne och gjorde en förstärkning på egen nagel. Det betyder att hon lägger gelé över min nagel och gelen stelnar sen under en speciell lampa.

Man får alltså ingen FÖRLÄNGNING då man gör det jag gjorde så första ggn blir naglarna ganska korta då mina egna naglar är så sköra så dom går av direkt dom blir lite längre..

Men förstärkningen gjorde ju naglarna mkt hårdare vilket gjorde att då naglarna växte med förstärkningen på sig, så gick dom inte av och jag får längre naglar :)

Sen gång nr2 jag var till Kicki så filades kanten längst in ner och man la ny gelé där nageln vuxit sen gången innan och då blev ju naglarna lite längre iom att dom inte gått av pga skörhet.

Hänger ni med? :)

Igår var alltså en av återbesöken för att fila till längden (så dom inte är för långa nu då dom inte går av ;) ) plus att "fylla i" utväxten lr vad man nu ska kalla det :)




Visst blir det fint? :)

Jag har fransk manikyr på naglarna och det målar Kicki på i gelén så man har så fint till nästa går till henne men man kan ändå måla på något lack om man själv vill mellan gångerna :)


- Lotta via iphone 4s

3 kommentarer:

Jossan sa...

Vad kostar det att förlänga naglarna här i stan, skellefteå? Gjorde det i Uppsala när jag bodde där..

Felicia6 sa...

Jossan, beror lite på vart man går. Finns flera nya som startat runt i Skeå men Kicki har hållt på längst av alla och är "känd" och har köer och för en förlängning med gelé första ggn tror jag hon tar runt 900kr och sen kostar återbesöken från 500kr.

Jag förstärker bara mina egna naglar så jag gör inte förlängning hos henne :)

Jennifer sa...

Tjusigt!=)