2012-02-08

Goddagens :)

Hur har ni alla det ute i vårt avlånga land?
Här är det lite både och. Både bra och dåligt. Jag har varit dålig i över en månads tid nu i nån influensa lr vad tusan det varit och även lilleman var dålig länge och hemma från skolan. Även syrran, hennes dotter, min mamma har varit dåliga länge och Tony och även syrrans sambo har haft slängar oxå, även om dom verkar ha haft aning lindrigare än vi andra iaf..

Jag åkte på en antibiotikakur för 9dagar sedan och kortisonnässpray men inte har det blivit nåt bättre inte.. Snarare sämre sista 3 dagarna.. Mamma och syrrans dotter åkte oxå på antibiotika häromveckan men för dom hjälpte den iaf, tack och lov :)
Syrran åkte oxå på det för dryga veckan sen (Antibiotika alltså, sjuk har vi alla varit i dryga en månad som sagt) och hennes trumhinna sprack oxå, hon som aldrig brukar ha problem med öronen till skillnad från mig ;)
Men hon fick åka på akuten i förrgår kväll och höll på att bli inlagd pga denna sjukdom vi verkar dras med..

Tack och lov så hjälptes hon av STARK ny antibiotika och har fått gå både igår och idag till en läkare uppe på öron/näsa/hals för att dom skulle hålla koll på henne, hade hon inte blivit bättre idag skulle hon läggas in med antibiotika via dropp, så tony körde upp henne och då jag pratade med han för en liten stund sedan så hade hon sluppit bli inlagd, för dom hade märkt ett uns förbättring iom den nyaste antibiotikan hon fick som var så stark..

Så jag hoppas vi alla börjar bättra oss snart, för det är otroligt jobbigt detta..

Hur har ni det? Klarar ni er från sjukdomarna som går nu lr har ni åkt på nån skit oxå?

5 kommentarer:

Nickan sa...

Hejsan. Halkade in här och det var ju trevligt för vi har samma efternamn.Fina kläder du syr. Får kolla mer efter jobbet vetja.
Kram

Nickan sa...

Hejsan Vilka fina grejer du syr.
Måste kolla mera på allt du gör.
Kram ifrån en Lindergren

Anonym sa...

Hoppas ni alla blir friska snart. Jag själv har precis blivit förkyld men det kan bero på att jag kom hem från semesterresa igår och all denna aircondition på planet ....
Jag hoppas mitt också går över snart.

RP

Felicia6 sa...

Nickan, trevligt med fler som heter samma :) Detta är dock makens efternamn som även jag tog då vi gifte oss :)
Finns inte sååå många i sverige med det efternamnet, så ni kanske är släkt? :D

Felicia6 sa...

Anonym (RP) Ska hålla tummarna för dig :) Man brukar ju kunna bli lite smårisig om man precis varit iväg på semester och med ac'n som du säger, så vi får hoppas det går över snart :)