2012-09-30

Ferritinvärde

Jag har alltid varit den med bra värden, även under mitt liv som tjock.

Alltid haft kanonvärde på blodtrycket, inte ens haft lågt järnvärde då jag var gravid.

Hösten 2011 så låg mitt ferritinvärde på 102 (normalt alltså).. I februari detta år så hade det rasat ner till 17..

Jag fick utskrivet niferex i droppar som skulle blandas med pärondryck lr liknande för att tarmen lättare skulle ta till sig tillskottet och i maj då jag tog nya prover så hade ferritinvärdet ökat till 81.
Jag fick då rådet att fortsätta ett litet tag till med tillskottet (typ 2v) och skulle få ta nya prover denna höst.



Förut i veckan var jag och tog dom och träffade läkaren sen då svaret kommit..

Nu ligger värdet på 38 helt plötsligt.. 3månader så hann det sjunka rätt mycket igen..

Så nu är det tillskott som gäller återigen och både läkaren och jag kliar oss i huvudet för vi har ingen vettig lösning till detta.
Enda är att det måste vara något pga min magsäcksoperation lr plastikoperationer som orsakar detta...

Dock underligt att det händer nu och sista året.. Jag är ju magsäcksopad sedan feb -08 och min sista plastik gjordes april 2011..


- Lotta via iphone 4s

Inga kommentarer: